Více informací

OSOBY, SE KTERÝMI NEMŮŽEME UZAVŘÍT SMLOUVU O POSKYTOVÁNÍ SLUŽBY

Služba "BARÁK nízkoprahový klub" není určena osobám s postižením (smyslovým, tělesným, duševním, mentálním, kombinovaným), které neumožňuje běžnou komunikaci a běžný přístup, osobám, které nekomunikují srozumitelnou češtinou a dále nitrožilním uživatelům drog. S těmito osobami nelze uzavřít smlouvu o poskytování sociální služby "BARÁK Nízkoprahový klub".

Pro posouzení, zda zájemce o službu spadá do cílové skupiny, používáme následující jednoduché indikátory:

  • zájemce o službu chápe, co je po něm požadováno,
  • zájemce o službu chápe základní principy služby,
  • zájemce o službu se dokáže samostatně pohybovat v prostoru zařízení,
  • zájemce komunikuje srozumitelnou češtinou,
  • v rámci sociálního šetření nebylo zjištěno, že zájemce je nitrožilním uživatelem drog.

CÍLE 

Cíl pro komunitu

Být partnerem pro místní komunitu v oblastech, jež se týkají problematiky působnosti služby a tím chránit společnost před vznikem a šířením nežádoucích společenských jevů.

Cíle zaměřené ke klientům

  • Klient zvládá a je schopen samostatně řešit obtížné situace v rodině.
  • Klient zvládá přípravu na povolání, dokáže se uplatnit na trhu práce.
  • Klient má informace o rizikovém chování, kterým může ohrozit sebe nebo své okolí. 
  • Klient dokáže nést zodpovědnost za svá rozhodnutí a svoje činy.
  • Klient zvládá řešit obtížné situace samostatně a konstruktivně, umí formulovat své názory a respektovat druhé.
  • Klient navazuje a rozvíjí vztahy s vrstevníky.
  • Klient tráví svůj čas smysluplně a bezpečně.

PRINCIPY

  • Dostupnost - charakter, umístění a provozní doba služby odpovídá potřebám klienta.
  • Bezplatnost služby - nabízené základní sociální služby jsou poskytovány bezplatně.  
  • Dobrovolnost - pro užívání služby není podmínkou členství ani jiná forma registrace. Pravidelná docházka do zařízení není podmínkou užívání služby. Klienti mohou přicházet a odcházet v rámci otvírací doby zařízení podle svého uvážení. Klient není povinen zapojit se do připravených činností.
  • Rovnost - služby jsou všem klientům poskytovány stejně bez ohledu na původ, náboženské vyznání, politickou orientaci, sociální postavení, rasu, sexuální orientaci či pohlaví
  • Možnost anonymity - Klient má možnost zůstat v anonymitě. Jakákoliv dokumentace obsahující osobní údaje klienta musí být vedena se souhlasem klienta a s právem klienta do ní nahlížet. Zařízení získává jen ty údaje, které jsou stanoveny jako nezbytné pro poskytování odborných a kvalitních činností.

NABÍZENÉ SLUŽBY A AKTIVITY     

  • Základní sociální poradenství,
  • bezpečný prostor a zázemí,
  • pomoc a podpora při zvládání obtížných situací (ve škole, v rodině, s prací, se šikanou, s návykovými látkami, v partnerských vztazích…),
  • informační servis,
  • pomoc při jednání s institucemi (doprovod na úřad, k lékaři, apod.)
  • pomoc v krizi, 
  • práce se skupinou,
  • programy specifické prevence,
  • volnočasové aktivity

ZPŮSOB POSKYTOVÁNÍ SLUŽBY

  • Ambulantní 
  • Terénní 

ČASOVÝ ROZSAH SLUŽBY

OBDOBÍ

INDIVIDUÁLNÍ PORADENSTVÍ

AMBULANCE

TERÉN

1. září - 31. října
1. dubna – 30. června

PONDĚLÍ – ČTVRTEK



13:00 – 14:00



14:00 – 18:00



13:00 – 19:00

zimní otevíračka
1. listopadu – 31. března
PONDĚLÍ – ČTVRTEK


13:00 – 14:00


14:00 – 18:00


13:00 – 17:00

prázdninová otevíračka
1. červenec - 31. srpen
PONDĚLÍ - ČTVRTEK


12:00 – 13:00
(pouze středa)


13:00 – 16:00
(pouze středa)


14:00 – 18:00

V období školních prázdnin (jarní, pololetní, podzimní,...) je otevírací doba ambulance 10:00 - 15:00. Individuální poradenství probíhá v čase 14:00-15:00. Terén se nemění.

OKAMŽITÁ KAPACITA

  • ambulance: 20 klientů
  • terén: 6 klientů/ 1 pracovník
  • Při skupinové činnosti maximální okamžitá kapacita 20 klientů.