Více informací
OSOBY, SE KTERÝMI NEMŮŽEME UZAVŘÍT SMLOUVU O POSKYTOVÁNÍ SLUŽBY
Služba "BARÁK nízkoprahový klub" není určena osobám s postižením (smyslovým, tělesným, duševním, mentálním, kombinovaným), které neumožňuje běžnou komunikaci a běžný přístup, osobám, které nekomunikují srozumitelnou češtinou a dále nitrožilním uživatelům drog. S těmito osobami nelze uzavřít smlouvu o poskytování sociální služby "BARÁK Nízkoprahový klub".
Pro posouzení, zda zájemce o službu spadá do cílové skupiny, používáme následující jednoduché indikátory:
- zájemce o službu chápe, co je po něm požadováno,
- zájemce o službu chápe základní principy služby,
- zájemce o službu se dokáže samostatně pohybovat v prostoru zařízení,
- zájemce komunikuje srozumitelnou češtinou,
- v rámci sociálního šetření nebylo zjištěno, že zájemce je nitrožilním uživatelem drog.
CÍLE
Cíl pro komunitu
Být partnerem pro místní komunitu v oblastech, jež se týkají problematiky působnosti služby a tím chránit společnost před vznikem a šířením nežádoucích společenských jevů.
Cíle zaměřené ke klientům
- Klient zvládá a je schopen samostatně řešit obtížné situace v rodině.
- Klient zvládá přípravu na povolání, dokáže se uplatnit na trhu práce.
- Klient má informace o rizikovém chování, kterým může ohrozit sebe nebo své okolí.
- Klient dokáže nést zodpovědnost za svá rozhodnutí a svoje činy.
- Klient zvládá řešit obtížné situace samostatně a konstruktivně, umí formulovat své názory a respektovat druhé.
- Klient navazuje a rozvíjí vztahy s vrstevníky.
- Klient tráví svůj čas smysluplně a bezpečně.
PRINCIPY
- Dostupnost - charakter, umístění a provozní doba služby odpovídá potřebám klienta.
- Bezplatnost služby - nabízené základní sociální služby jsou poskytovány bezplatně.
- Dobrovolnost - pro užívání služby není podmínkou členství ani jiná forma registrace. Pravidelná docházka do zařízení není podmínkou užívání služby. Klienti mohou přicházet a odcházet v rámci otvírací doby zařízení podle svého uvážení. Klient není povinen zapojit se do připravených činností.
- Rovnost - služby jsou všem klientům poskytovány stejně bez ohledu na původ, náboženské vyznání, politickou orientaci, sociální postavení, rasu, sexuální orientaci či pohlaví
- Možnost anonymity - Klient má možnost zůstat v anonymitě. Jakákoliv dokumentace obsahující osobní údaje klienta musí být vedena se souhlasem klienta a s právem klienta do ní nahlížet. Zařízení získává jen ty údaje, které jsou stanoveny jako nezbytné pro poskytování odborných a kvalitních činností.
NABÍZENÉ SLUŽBY A AKTIVITY
- Základní sociální poradenství,
- bezpečný prostor a zázemí,
- pomoc a podpora při zvládání obtížných situací (ve škole, v rodině, s prací, se šikanou, s návykovými látkami, v partnerských vztazích…),
- informační servis,
- pomoc při jednání s institucemi (doprovod na úřad, k lékaři, apod.)
- pomoc v krizi,
- práce se skupinou,
- programy specifické prevence,
- volnočasové aktivity
ZPŮSOB POSKYTOVÁNÍ SLUŽBY
- Ambulantní
- Terénní
ČASOVÝ ROZSAH SLUŽBY
OBDOBÍ |
INDIVIDUÁLNÍ PORADENSTVÍ |
AMBULANCE |
TERÉN |
1. září - 30. června |
13:00 – 14:00 |
14:00 – 18:00 |
14:00 – 18:00 |
prázdninová otevíračka |
12:00 – 13:00 |
13:00 – 16:00 |
14:00 – 18:00 |
V období školních prázdnin (jarní, pololetní, podzimní,...) je otevírací doba ambulance 10:00 - 15:00. Individuální poradenství probíhá v čase 14:00-15:00. Terén se nemění.
OKAMŽITÁ KAPACITA
- ambulance: 20 klientů
- terén: 6 klientů/ 1 pracovník
- Při skupinové činnosti maximální okamžitá kapacita 20 klientů.