Osobní asistence Třebíč

Spolufinancováno Evropskou unií a Krajem Vysočina.

 


Služba je zapsaná v Registru poskytovatelů sociálních služeb pod číslem 5595277 
Odkaz na registr


Osobní asistence je terénní sociální služba, která Vám může být k dispozici doma i ve společnosti. Naše asistentky umožňují lidem, aby mohli žít ve svém přirozeném prostředí, obvyklým způsobem života a tak, jak si přejí a potřebují.

Služba Osobní asistence pomáhá dětem, dospělým a seniorům s chronickým onemocněním, s tělesným, mentálním, smyslovým či kombinovaným postižením. Podporu můžeme též nabídnout nemocným s Alzheimerovou chorobou, lidem upoutaným na invalidní vozík, dětem s poruchou autistického spektra aj.

Osobní asistence je uživatelům poskytována bez časového omezení a rozsah služeb si zvolí uživatel sám dle aktuální potřeby a možností poskytovatele.

Osobní asistence rozšířila své aktivity o fakultativní činnost, a to o dopravu služebním automobilem. Asistent zaveze klienta na poštu, k lékaři, na nákup, ze školy či družiny, ale i na sportovní, kulturní či společenské akce.

U nás najdete klid, porozumění a pochopení. Jsme pro Vás pomocnou rukou, uchem a okem. Pomáháme Vám být doma.

Kontakt na službu 

Informace Vám podá:  

vedoucí služby, koordinátorka služby, sociální pracovnice služby, pracovnice v sociálních službách
v pondělí až pátek v době od 7:00 – 15:30 hodin na adrese sociální služby,
nebo na níže uvedených kontaktech.

Adresa:                   Demlova 890 (vchod z ul. Nikodémova)
                                 674 01 Třebíč
IČO:                          44 99 02 60 

Mgr. Helena Pavelková, vedoucí služby 
tel:       776 106 782
e-mail: helena.pavelkova@trebic.charita.cz

 

Mgr. Jitka Rymešová,  koordinátorka služby 
tel:       604 707 395
e-mail: jitka.rymesova@trebic.charita.cz

 

Bc. Marie Vlčková, DiS., sociální pracovnice
tel:       731 436 162
e-mail: marie.vlckova@trebic.charita.cz

 

Kristýna Kazdová, pracovnice v sociál. službách 
tel:       739 389 229
e-mail: kristyna.kazdova@trebic.charita.cz 

 

Máte zájem o službu Osobní asistence Třebíč? 

Zde můžete vyplnit Žádost o poskytování služby

Kolik stojí naše služby osobní asistence?

Nahlédněte do Ceníku

 


Základní informace

POSLÁNÍ

Osobní asistence je určena dětem, dospělým i seniorům, kteří potřebují pomoc druhého. Snahou je společně s osobním asistentem překonávat překážky způsobené věkem, zdravotním, mentálním nebo duševním omezením. Služba by měla takovému člověku umožnit zvládat všechny činnosti, které by za běžných okolností vykonával sám ve svém domácím prostředí, při vzdělávání a výkonu povolání nebo kulturních aktivitách. Nezbytnou podmínkou je úcta k důstojnosti člověka, životnímu stylu a k naplnění jeho smyslu života.

CÍL SLUŽBY

Pomáhat uživateli v době, kdy žije ve svém přirozeném prostředí a nastavit péči podle jeho potřeb.
Poskytovat službu kvalifikovanými pracovníky.
Informovat veřejnost a potencionální zájemce o službě a možnostech jejího využití.

OKRUH OSOB

Služba je určena občanům okresu Třebíč. Je poskytována osobám od 3 let věku, horní věková hranice není omezena.
Pomáhá těm, kteří potřebují pomoc druhého při péči o sebe a o svou domácnost a při kontaktu s vnějším prostředím v době, kdy o ně nepečuje blízká osoba.
'Snížená soběstačnost vzniká kvůli věku, zdravotnímu stavu, chronickému onemocnění nebo postižení. Těmto osobám hrozí, že nebudou moci žít ve svém domácím prostředí a ztratí přirozené vazby na své okolí.

Důvody pro neposkytnutí služby:

  • Zájemce žádá o službu, kterou poskytovatel neposkytuje (např. ošetřovatelskou péči).
  • Poskytovatel nemá dostatečnou kapacitu k poskytnutí služby
  • Zájemce nesplňuje podmínku okruhu osob
  • Zájemce žádá opět o službu, která byla vypovězena ve lhůtě kratší než 6 měsíců z důvodu hrubého porušení pravidel vyplývajících ze smlouvy
  • Službu nedokážeme poskytnout v jiném než českém jazyce.
  • Službu neposkytujeme v prostředí, které ohrožuje život a zdraví pracovníků (agresivní zvíře v domácnosti, nevhodné hygienické podmínky v domácnosti, osoba, která je agresivní, pod vlivem omamných látek apod.

ZÁSADY

  • poskytovat službu podle konkrétních potřeb jedince– uživateli jsou nabízeny služby podle jeho potřeb, nejsou mu vnucovány služby, které využívat nechce.
  • podporovat uživatele v soběstačnosti - pracovníci vytváří podmínky pro to, aby uživatel mohl sám dělat činnosti, které zvládne.
  • shromažďovat pouze nezbytně nutné informace – pracovníci shromažďují o uživateli pouze ty informace, které jsou potřebné pro poskytování služby.
  • respektovat lidskou důstojnost uživatelů služby – pracovníci přistupují ke každému uživateli služby s úctou a trpělivostí s ohledem na jeho zdravotní stav, věk, tempo a schopnosti.
  • podporovat a rozvíjet přirozené vazby – pracovníci podporují uživatele v aktivitách, které vedou k zachování a rozvíjení vztahů s vrstevníky, sousedy, přáteli, rodinou, širokou veřejností.

POSKYTOVANÉ SLUŽBY

Základní činnosti dle vyhlášky č.505/2006Sb., zákona č.108/2006Sb., o sociálních službách se zajišťují v rozsahu těchto úkonů:

a) Pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu:

  • pomoc a podpora při podávání jídla a pití
  • pomoc při oblékání a svlékání včetně speciálních pomůcek
  • pomoc při prostorové orientaci, samostatném pohybu ve vnitřním i vnějším prostoru
  • pomoc při přesunu na lůžko nebo vozík

b) Pomoc při osobní hygieně:

  • pomoc při úkonech osobní hygieny
  • pomoc při použití WC

c) Pomoc při zajištění stravy:

  • pomoc při přípravě jídla a pití

d) Pomoc při zajištění chodu domácnosti:

  • pomoc s úklidem a údržbou domácnosti a osobních věcí
  • nákupy a běžné pochůzky

e) Výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti:

  • pomoc a podpora rodině v péči o dítě
  • pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou a pomoc a  podpora při dalších aktivitách podporujících sociální začleňování osob
  • pomoc s nácvikem a upevňováním motorických, psychických a sociálních schopností a dovedností

f) Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím:
doprovázení do školy, školského zařízení, zaměstnání, k lékaři, na zájmové a volnočasové aktivity, na orgány veřejné moci a instituce poskytující veřejné služby a doprovázení zpět

g) Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí:

Způsob poskytování služby

  • A.   VSTUP UŽIVATELE DO SLUŽBY

Uživatel vstupuje do služby na základě osobního, telefonického nebo jiného kontaktu, kterým projevil zájem o službu osobní asistence. Potenciální zájemce o službu při prvním kontaktu dostane základní informace o službě, Při jednání je dohodnut termín první osobní návštěvy v jeho domácnosti. Při návštěvě podá pracovník osobní asistence veškeré informace o službě, její ceně, možnostech a podmínkách využití a současně i o možnostech ostatních navazujících služeb. Pracovník prostřednictvím sociálního šetření zjišťuje, co zájemce od služby očekává, jaké má potřeby a požadavky, přání apod. Na základě získaných informací se zájemce o službu rozhoduje o tom, zda bude či nebude službu využívat. Na základě požadavků uživatele a možností poskytovatele, je mezi oběma stranami vyhotovena písemná smlouva. Po podepsání smlouvy je vytvořen individuální plán uživatele.

Před zahájením služby osobní asistence ve školním zařízení, je společná schůzka, které se účastní žák – uživatel, jeho zákonný zástupce, zástupce školy, koordinátor služby, osobní asistent žáka. Jsou projednány praktické konkrétní situace (bezbariérový přístup, umístění vozíku ve třídě apod.).

  • B.   METODY PRÁCE S UŽIVATELEM

Každému uživateli poskytuje podporu a pomoc vybraná asistentka, a to prostřednictvím činností, které si uživatel sjednal při podpisu smlouvy. S uživatelem se pracuje na základě tzv. individuálního plánu, který se vytváří na začátku poskytované služby a jsou v něm stanoveny cíle služby a podrobně popsány jednotlivé kroky, jak těchto cílů dosáhnout. V průběhu služby společně přehodnocují, zda dochází k naplnění potřeb uživatele a podle toho zaměřují další spolupráci. Asistentka v maximální míře podporuje u uživatele využití vlastních schopností a dovedností. Osobní asistentka vykáže službu na výkaze přijaté služby a správnost údajů zkontroluje uživatel, popř. zákonný zástupce.

  • C.   ZPŮSOB, JAKÝM JSOU UŽIVATELÉ ZAPOJENI DO ROZHODOVÁNÍ O VYUŽITÍ SLUŽBY

Zájemci o službu se na základě poskytnutých informací rozhodují o tom, zda službu osobní asistence využijí a v jakém rozsahu. Uživatelé se podílejí na tvorbě individuálního plánu. Podle potřeby mohou kdykoli uživatelé službu rozšířit, snížit nebo ukončit.

  • D.   FINANČNÍ SPOLUÚČAST UŽIVATELE NA SLUŽBĚ

Uživatel služby má spoluúčast na finančním zajištění služby dle aktuálních úhrad za službu. Výše úhrady se řídí platným ceníkem a zákonem o sociálních službách č.108/2006 Sb. Služba osobní asistence je účtována dle jejího rozsahu a úhradě dochází buď přímou platbou v hotovosti, nebo převodem na účet.

  • E.   ZPŮSOB VYŘÍZOVÁNÍ STÍŽNOSTÍ

Uživatelé služby mají právo vyjádřit svoji nespokojenost připomínkou či stížností na poskytování služeb, aniž by byli jakýmkoli způsobem ohroženi. Služba osobní asistence má za tímto účelem stanovena pravidla, se kterými jsou pracovníci seznámeni. V informačním materiálu služby, který obdrží každý uživatel služby, je podrobně popsán postup, kde, komu a jakou formou lze stížnost podat, a jakým způsobem vyřizování stížnosti probíhá.

  • F.   UKONČENÍ POSKYTOVÁNÍ SLUŽBY 

Smlouva s uživatelem se uzavírá individuálně na dobu určitou, nebo neurčitou a při podpisu je uživatel informován o možnosti odstoupení od smlouvy kdykoliv bez udání důvodu. Při ukončení služby se stanoví způsob úhrady, proti podpisu jsou vráceny klíče od domácnosti uživatele, asistentka odevzdá koordinátorovi služby příslušné dokumenty spojené s výkonem služby. Dojde k vyřazení uživatele z evidence a písemnosti jsou založeny do archivu. Poskytovatel může službu ukončit pouze za podmínek uvedených ve smlouvě.

  • G.   MATERIÁLNÍ A TECHNICKÉ ZABEZPEČENÍ REALIZACE SOCIÁLNÍ SLUŽBY

Osobní asistence Třebíč je terénní sociální služba poskytovaná v přirozeném prostředí uživatele (v domácnosti, na pracovišti, ve škole, na kulturních a sportovních akcích, při cestování atd.)

Středisko terénní sociální služby osobní asistence se nachází v Třebíči – Horka-Domky, na ulici Demlova 890 (v objektu Základní školy Světlo) spolu s dalšími terénními službami Oblastní charity Třebíč - Domácí zdravotní péčí a Charitní pečovatelskou službou. Je snadno dostupné veřejnosti i městskou hromadnou dopravou - zde může probíhat jednání o službě se zájemci a s uživateli služby, kdy jsou předány základní informace. Kancelář služby je v prvním patře budovy.
Osobní asistence Třebíč využívá 17 služebních automobilů.

Články, pozvánky, příběhy