AMBRELA - Nízkoprahové zařízení pro děti a mládež

thumbnail_Fotkaposlání

Kontakt

Koordinátorka služby Mgr. Eva Špačková

Info o službě: 739 389 205                                WfoBV-56LTGBV0~9T-uk87j7T-M                                                                                   Kontakty na pracovníky zařízeníSociální pracovnice Bc. Aneta Frühaufová, DiS.
Tel.: 604 166 780                                                            Sociální pracovnice Bc. Denisa Tržilová
Tel.: 734 435 480                                                          Pracovnice v soc. službách Denisa Pokorná  Pracovnice v soc. službách Bc. Jitka Žáková, DiS.
Pracovnice v soc. službách Darina Žaloudková

L. Pokorného 58/15, Třebíč, 674 01
 
 
 
 

Otevírací doba

Provozní doba

 

Individuální poradenství

FB

Terén:

Ambulance:

Pondělí 12:30 - 13:30 17:30 - 18:00 10:00 - 18:00 07:00 - 08:30 13:30 - 17:30
Úterý 12:30 - 13:30 17:30 - 18:00 10:00 - 18:00 07:00 - 08:30 13:30 - 17:30
Středa 12:30 - 13:30 17:30 - 18:00 10:00 - 18:00 07:00 - 08:30 13:30 - 17:30
Čtvrtek 12:30 - 13:30 17:30 - 18:00 10:00 - 18:00 07:00 - 08:30 13:30 - 17:30
Pátek zavřeno zavřeno zavřeno zavřeno

 

Prádninová provozní doba

 

Individuální poradenství

Terén: 

FB

 Ambulance:

Pondělí 10:00 - 12:00 11:00 - 12:00 10:00 - 16:00  12:00 - 16:00
Úterý 10:00 - 12:00 11:00 - 12:00 10:00 - 16:00  12:00 - 16:00
Středa 10:00 - 12:00 11:00 - 12:00 10:00 - 16:00  12:00 - 16:00
Čtvrtek 10:00 - 12:00 11:00 - 12:00 10:00 - 16:00  12:00 - 16:00
Pátek Zavřeno  Zavřeno Zavřeno  Zavřeno 

 

Cíl služby

Cílem služby je předcházení rizikovému způsobu života mládeže a dětí ohrožených sociálně nežádoucími jevy a jejich podpora v rozvoji samostatnosti a odpovědnosti v oblastech sociálních vztahů, vzdělávání, práce a trávení volného času.

Pro koho je služba určená

Děti a mladí lidé ve věku od 7 do 21 narozenin ohrožení sociálně nežádoucími jevy z okresu Třebíč, kteří:

  • nedovedou smysluplně trávit volný čas a realizovat vlastní aktivity
  • nedovedou se zapojit do společenského prostředí
  • nedovedou řešit situace v oblasti bydlení, financí, rodinných či sociálních vztahů
  • nemají dostatek podpory při vzdělávání
  • nedovedou jednat s institucem

Sociálně nežádoucí jevy souvisí nejčastěji se záškoláctvím, vandalismem, kriminalitou, experimentováním s drogami, projevy násilí, šikanou, diskriminací, sociálním vyloučením.

Cílem služby je, aby byl uživatel schopný:

  • zvládat plnit svoje povinnosti ve škole nebo v zaměstnání
  • smysluplně trávit volný čas
  • orientovat se ve vztazích v rodině a ve společenském prostředí
  • zvládat chování ve společenských situacích

Zásady

Nízkoprahovost

  • k využívání služby není nutná písemná smlouva, dveře jsou otevřeny těm, kteří do služby přijdou
  • otevřenost a podpora napomáhá porozumění sobě, spolužákům, rodině i společnosti

Aktivizace

  • rozvíjíme potenciál k řešení problémů a náhled na situace v rodině, škole i společnosti

Bezpečí

  • klademe důraz na zájem našeho klienta, dáváme mu čas na získání důvěry a nabízíme tak prostor pro hlubší témata
  • nevhodné chování vnímáme jako důsledek vlivů
  • nehledáme viníka, ale řešení
  • naše metody průběžně zdokonalujeme a vzděláváme se

Jasná pravidla

  • naše služba je založena na vzájemné důvěře, otevřenosti a dodržování jednoduchých pravidel
  • dodržování pravidel mezi všemi lidmi v klubu účinně brání porušování práv.

Základní činnosti

Výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti:                                          

  • zajištění podmínek pro společensky přijatelné volnočasové aktivity,
  • pracovně výchovná činnost s dětmi (besedy, přednášky, workshopy),           
  • nácvik a upevňování motorických, psychických a sociálních schopností a dovedností,    
  • zajištění podmínek pro přiměřené vzdělávání (podpora při přípravě do školy, poradenství při výběru školy).        

Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím:

  • aktivity umožňující lepší orientaci ve vztazích odehrávajících se ve společenském prostředí(pořádání společenských a kulturních akcí, pořádání dnů otevřených dveří, kontakt s organizacemi, institucemi a odbornou veřejností).

Sociálně terapeutické činnosti

  • socioterapeutické činnosti, jejichž poskytování vede k rozvoji nebo udržení osobních a sociálních schopností a dovedností podporujících sociální začleňování osob (preventivní programy, besedy a přednášky pro uživatele, pomoc při přípravě a organizaci pracovních aktivit, pomoc při organizaci volného času).

Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí

  • pomoc při vyřizování běžných záležitostí,
  • pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou a pomoc a podpora při dalších aktivitách podporujících sociální začleňování osob.

Stížnosti

Minimální obsah zveřejňovaných informací

pro podávání a vyřizování stížností na poskytování sociální služby

  • Co je stížnost?

    Stížnost na poskytování sociální služby je vyjádřená nespokojenost s cílem dosáhnout změny. Stížnost lze podat do 1 roku od události, na kterou stížnost směřuje. Stížnosti bereme jako cenné podněty pro další zlepšování služby a pro celkové zvyšování její kvality. Podání stížnosti nevede k žádnému znevýhodnění, újmě stěžovatele či osoby, kterou zastupujete.
  • Kdo si může stěžovat?

    Stěžovat si může současný i bývalý klient služby, jeho zákonný zástupce, opatrovník, podpůrce nebo zmocněnec, dále osoba blízká, pokud si klient nemůže stěžovat sám s ohledem na svůj zdravotní stav a člen domácnosti, který je oprávněný k zastupování klienta podle občanského zákoníku. Na poskytování služby si může stěžovat také zaměstnanec služby.
  • Komu a jak mohu svou stížnost sdělit?

    Stížnost lze podat písemně, ústně, elektronicky, telefonicky, a to každému zaměstnanci služby dle tabulky: 
Pracovníci NZDM AMBRELA (pouze ústně) L. Pokorného 58/15, 674 01 Třebíč 739 389 205

Mgr. Eva Špačková
Koordinátorka NZDM AMBRELA
L. Pokorného 58/15, 674 01 Třebíč

tel. 739 389 205
ambrela@trebic.charita.cz

Mgr. Marie Pořízová
Vedoucí Střediska Sv. Dona Bosca
L. Pokorného 15, 674 01 Třebíč

tel. 736 529 299

marie.porizova@trebic.charita.cz

  • Stížnost lze také podat:
    • Schránka pro podání stížností – umístěna u vchodu NZDM AMBRELA (slouží pro klienty služby a zájemce o službu).


  • Co následuje po podání stížnosti?

    Stížnost je vždy písemně evidována a je-li to možné, je sepsána společně se stěžovatelem. Stěžovatel dostane informaci, že:
    • stížnost je zaevidována
    •  a kým bude celá situace prošetřena, přičemž budou shromážděna fakta od stěžovatele, zaměstnanců, z příslušné dokumentace a od případných svědků, aby bylo možno posoudit, zda došlo k pochybení, a jaké jsou jeho důsledky;
    • v případě zjištěného pochybení budou navržena nápravná opatření, aby se podobné situace neopakovaly;
    • nejpozději do 30 dnů bude písemně vyrozuměn o tom, jak byla stížnost vyřízena
  • Co když nechci svou stížnost podat osobně?

    Pokud jste současným nebo bývalým klientem služby a nechcete či nemůžete si stížnost podat osobně, může ji za Vás podat Váš zákonný zástupce nebo ten, komu jste udělil plnou moc.
  • Co dělat, když nechci stížnost podepsat?

    Pokud si přejete podat stížnost anonymně, nemusíte ji podepisovat, ale je třeba napsat, zda jste nebo býval klientem služby nebo jste zaměstnancem služby, a pak se budeme stížností zabývat jako každou jinou. Vyrozumění o vyřešení anonymní stížnosti bude zveřejněno po dobu 14 dnů na nástěnce u Schránky pro podání stížností v relaxační místnosti služby.
  • Kam se mohu obrátit, kdy budu nespokojený s vyřízením své stížnosti

    Když budete nespokojený s tím, jak byla stížnost vyřízena, a to ani po podání Vašich připomínek, nebo když nebyla dodržena lhůta pro její vyřízení, můžete se písemně obrátit na:

    Ředitelku Oblastní charity Třebíč
    adresa: L. Pokorného 15, 674 01 Třebíč
    e-mail: eva.hanakova@trebic.charita.cz

    Ředitele Diecézní charity Brno Ing. Pavla Kolmačku
    adresa: třída Kpt. Jaroše 1928/9, 602 00 Brno
    e-mail: pavel.kolmacka@brno.charita.cz

    Zřizovatele Biskupství brněnské: otec biskup Mons. Pavel Konzbul
    adresa: Petrov 269/8, 602 00 Brno
    e-mail: brno@biskupstvi.cz

    Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR
    adresa: Na Poříčním právu 1/376, 128 00 Praha 2
    e-mail: posta@mpsv.cz

 

Maximální kapacita v ambulanci v jeden okamžik je 25 klientů.

Maximální kapacita v terénu v jeden okamžik jsou 3 klienti.


Kde nás najdete:

L. Pokorného 15, 674 01 Třebíč (vstup z boční uličky Pod Podloubím)