AMBRELA - Nízkoprahové zařízení pro děti a mládež
Kontakt
Koordinátorka služby Mgr. Eva Špačková
Info o službě: 739 389 205 WfoBV-56LTGBV0~9T-uk87j7T-M Kontakty na pracovníky zařízeníSociální pracovnice Bc. Aneta Frühaufová, DiS.Tel.: 604 166 780 Sociální pracovnice Bc. Denisa Tržilová
Tel.: 734 435 480 Pracovnice v soc. službách Denisa Pokorná Pracovnice v soc. službách Bc. Jitka Žáková, DiS.
Pracovnice v soc. službách Darina Žaloudková
L. Pokorného 58/15, Třebíč, 674 01
Otevírací doba
Provozní doba
Individuální poradenství |
FB |
Terén: |
Ambulance: |
|
| Pondělí | 12:30 - 13:30 17:30 - 18:00 | 10:00 - 18:00 | 07:00 - 08:30 | 13:30 - 17:30 |
| Úterý | 12:30 - 13:30 17:30 - 18:00 | 10:00 - 18:00 | 07:00 - 08:30 | 13:30 - 17:30 |
| Středa | 12:30 - 13:30 17:30 - 18:00 | 10:00 - 18:00 | 07:00 - 08:30 | 13:30 - 17:30 |
| Čtvrtek | 12:30 - 13:30 17:30 - 18:00 | 10:00 - 18:00 | 07:00 - 08:30 | 13:30 - 17:30 |
| Pátek | zavřeno | zavřeno | zavřeno | zavřeno |
Prádninová provozní doba
Individuální poradenství |
Terén: |
FB |
Ambulance: |
|
| Pondělí | 10:00 - 12:00 | 11:00 - 12:00 | 10:00 - 16:00 | 12:00 - 16:00 |
| Úterý | 10:00 - 12:00 | 11:00 - 12:00 | 10:00 - 16:00 | 12:00 - 16:00 |
| Středa | 10:00 - 12:00 | 11:00 - 12:00 | 10:00 - 16:00 | 12:00 - 16:00 |
| Čtvrtek | 10:00 - 12:00 | 11:00 - 12:00 | 10:00 - 16:00 | 12:00 - 16:00 |
| Pátek | Zavřeno | Zavřeno | Zavřeno | Zavřeno |
Cíl služby
Cílem služby je předcházení rizikovému způsobu života mládeže a dětí ohrožených sociálně nežádoucími jevy a jejich podpora v rozvoji samostatnosti a odpovědnosti v oblastech sociálních vztahů, vzdělávání, práce a trávení volného času.
Pro koho je služba určená
Děti a mladí lidé ve věku od 7 do 21 narozenin ohrožení sociálně nežádoucími jevy z okresu Třebíč, kteří:
- nedovedou smysluplně trávit volný čas a realizovat vlastní aktivity
- nedovedou se zapojit do společenského prostředí
- nedovedou řešit situace v oblasti bydlení, financí, rodinných či sociálních vztahů
- nemají dostatek podpory při vzdělávání
- nedovedou jednat s institucem
Sociálně nežádoucí jevy souvisí nejčastěji se záškoláctvím, vandalismem, kriminalitou, experimentováním s drogami, projevy násilí, šikanou, diskriminací, sociálním vyloučením.
Cílem služby je, aby byl uživatel schopný:
- zvládat plnit svoje povinnosti ve škole nebo v zaměstnání
- smysluplně trávit volný čas
- orientovat se ve vztazích v rodině a ve společenském prostředí
- zvládat chování ve společenských situacích
Zásady
Nízkoprahovost
- k využívání služby není nutná písemná smlouva, dveře jsou otevřeny těm, kteří do služby přijdou
- otevřenost a podpora napomáhá porozumění sobě, spolužákům, rodině i společnosti
Aktivizace
- rozvíjíme potenciál k řešení problémů a náhled na situace v rodině, škole i společnosti
Bezpečí
- klademe důraz na zájem našeho klienta, dáváme mu čas na získání důvěry a nabízíme tak prostor pro hlubší témata
- nevhodné chování vnímáme jako důsledek vlivů
- nehledáme viníka, ale řešení
- naše metody průběžně zdokonalujeme a vzděláváme se
Jasná pravidla
- naše služba je založena na vzájemné důvěře, otevřenosti a dodržování jednoduchých pravidel
- dodržování pravidel mezi všemi lidmi v klubu účinně brání porušování práv.
Základní činnosti
Výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti:
- zajištění podmínek pro společensky přijatelné volnočasové aktivity,
- pracovně výchovná činnost s dětmi (besedy, přednášky, workshopy),
- nácvik a upevňování motorických, psychických a sociálních schopností a dovedností,
- zajištění podmínek pro přiměřené vzdělávání (podpora při přípravě do školy, poradenství při výběru školy).
Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím:
- aktivity umožňující lepší orientaci ve vztazích odehrávajících se ve společenském prostředí(pořádání společenských a kulturních akcí, pořádání dnů otevřených dveří, kontakt s organizacemi, institucemi a odbornou veřejností).
Sociálně terapeutické činnosti
- socioterapeutické činnosti, jejichž poskytování vede k rozvoji nebo udržení osobních a sociálních schopností a dovedností podporujících sociální začleňování osob (preventivní programy, besedy a přednášky pro uživatele, pomoc při přípravě a organizaci pracovních aktivit, pomoc při organizaci volného času).
Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí
- pomoc při vyřizování běžných záležitostí,
- pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou a pomoc a podpora při dalších aktivitách podporujících sociální začleňování osob.
Stížnosti
Minimální obsah zveřejňovaných informací
pro podávání a vyřizování stížností na poskytování sociální služby
- Co je stížnost?
Stížnost na poskytování sociální služby je vyjádřená nespokojenost s cílem dosáhnout změny. Stížnost lze podat do 1 roku od události, na kterou stížnost směřuje. Stížnosti bereme jako cenné podněty pro další zlepšování služby a pro celkové zvyšování její kvality. Podání stížnosti nevede k žádnému znevýhodnění, újmě stěžovatele či osoby, kterou zastupujete.
- Kdo si může stěžovat?
Stěžovat si může současný i bývalý klient služby, jeho zákonný zástupce, opatrovník, podpůrce nebo zmocněnec, dále osoba blízká, pokud si klient nemůže stěžovat sám s ohledem na svůj zdravotní stav a člen domácnosti, který je oprávněný k zastupování klienta podle občanského zákoníku. Na poskytování služby si může stěžovat také zaměstnanec služby.
- Komu a jak mohu svou stížnost sdělit?
Stížnost lze podat písemně, ústně, elektronicky, telefonicky, a to každému zaměstnanci služby dle tabulky:
|
Mgr. Eva Špačková |
tel. 739 389 205 |
|
Mgr. Marie Pořízová |
tel. 736 529 299 marie.porizova@trebic.charita.cz |
- Stížnost lze také podat:
- Schránka pro podání stížností – umístěna u vchodu NZDM AMBRELA (slouží pro klienty služby a zájemce o službu).
- Schránka pro podání stížností – umístěna u vchodu NZDM AMBRELA (slouží pro klienty služby a zájemce o službu).
- Co následuje po podání stížnosti?
Stížnost je vždy písemně evidována a je-li to možné, je sepsána společně se stěžovatelem. Stěžovatel dostane informaci, že:- stížnost je zaevidována
- a kým bude celá situace prošetřena, přičemž budou shromážděna fakta od stěžovatele, zaměstnanců, z příslušné dokumentace a od případných svědků, aby bylo možno posoudit, zda došlo k pochybení, a jaké jsou jeho důsledky;
- v případě zjištěného pochybení budou navržena nápravná opatření, aby se podobné situace neopakovaly;
- nejpozději do 30 dnů bude písemně vyrozuměn o tom, jak byla stížnost vyřízena
- Co když nechci svou stížnost podat osobně?
Pokud jste současným nebo bývalým klientem služby a nechcete či nemůžete si stížnost podat osobně, může ji za Vás podat Váš zákonný zástupce nebo ten, komu jste udělil plnou moc.
- Co dělat, když nechci stížnost podepsat?
Pokud si přejete podat stížnost anonymně, nemusíte ji podepisovat, ale je třeba napsat, zda jste nebo býval klientem služby nebo jste zaměstnancem služby, a pak se budeme stížností zabývat jako každou jinou. Vyrozumění o vyřešení anonymní stížnosti bude zveřejněno po dobu 14 dnů na nástěnce u Schránky pro podání stížností v relaxační místnosti služby.
- Kam se mohu obrátit, kdy budu nespokojený s vyřízením své stížnosti
Když budete nespokojený s tím, jak byla stížnost vyřízena, a to ani po podání Vašich připomínek, nebo když nebyla dodržena lhůta pro její vyřízení, můžete se písemně obrátit na:
Ředitelku Oblastní charity Třebíč
adresa: L. Pokorného 15, 674 01 Třebíč
e-mail: eva.hanakova@trebic.charita.cz
Ředitele Diecézní charity Brno Ing. Pavla Kolmačku
adresa: třída Kpt. Jaroše 1928/9, 602 00 Brno
e-mail: pavel.kolmacka@brno.charita.cz
Zřizovatele Biskupství brněnské: otec biskup Mons. Pavel Konzbul
adresa: Petrov 269/8, 602 00 Brno
e-mail: brno@biskupstvi.cz
Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR
adresa: Na Poříčním právu 1/376, 128 00 Praha 2
e-mail: posta@mpsv.cz
Maximální kapacita v ambulanci v jeden okamžik je 25 klientů.
Maximální kapacita v terénu v jeden okamžik jsou 3 klienti.
Kde nás najdete:L. Pokorného 15, 674 01 Třebíč (vstup z boční uličky Pod Podloubím) |


