K-centrum Noe
Služba je registrována u MPSV pod č. 7736193
Odkaz na registr MPSV
DŮLEŽITÉ: Od 23. 12. 2025 DO 4. 1. 2026 máme zavřeno. Děkujeme za pochopení.
Kde nás najdete:
K-centrum Noe
Hybešova 10
674 01 Třebíč
Tel.: 776 158 489
Pracovníci zařízení
- Mgr Kateřina Dobrá, tel. 776 158 489
- Bc. Martina Svobodová, tel. 733 741 187
- Bc. Monika Večeřová, tel. 730 529 712
- Simona Zezulová
- Lucie Plecitá
- Pavlína Široká
Provozní doba
Ambulantní forma:
PO 12 – 17 hod.
ÚT 12 – 17 hod.
ST 12 – 17 hod.
ČT 12 – 17 hod.
PÁ 8 – 12 hod.
Terénní forma:
PO 12 – 17 hod.
ÚT 12 – 17 hod.
ST 12 – 17 hod.
ČT 12 – 20 hod.
PÁ 8 – 17 hod.
POSLÁNÍ
Posláním K-centra Noe v Třebíči je omezit sociální a zdravotní dopad rizikového užívání drog u osob užívajících drogy, jejich partnerů a rodin i další veřejnosti na okrese Třebíč, formou profesionálních služeb vycházejících z individuálních potřeb uživatelů služeb a přitom zachovávajících základní lidská práva a lidskou důstojnost.
ZÁSADY POSKYTOVANÉ SOCIÁLNÍ SLUŽBY
- Dostupnost (bezprostřední kontakt, který není založen na principu objednávání)
- Bezplatnost
- Anonymita (nevztahuje se na zákonem dané výjimky)
- Respekt a podpora základních práv klienta K-centra Noe, jeho svobody, důstojnosti, sebevědomí, autonomie a duševního zdraví
- Individuální přístup ke klientovi K-centra Noe
- Program vychází z individuálních potřeb klienta K-centra Noe
- Dobrovolnost a vlastní iniciativa klienta ke změně
CÍLE SLUŽBY
- snižování poptávky po drogách
- aktivně vyhledávat drogou ohrožené lidi v jejich vlastním prostředí
- vytvořit vzájemnou důvěru mezi klientem a pracovníkem a odstraňovat překážky, které uživatelům drog brání vyhledat odbornou pomoc při řešení sociálních a zdravotních problémů
- minimalizace zdravotních a sociálních rizik (harm reduction)
- změna vztahově postojových a seberegulačních vlastností osobností klientů a tím změna postoje k užívání drog
- iniciovat pozitivní změny směřující k abstinenci
- poskytovat referenci na další navazující péči
CÍLOVÁ SKUPINA
Primární cílová skupina
- mládež ohrožená drogami
- experimentátoři
- mladiství uživatelé drog
- uživatelé drog na taneční scéně
- rekreační uživatelé drog
- problémoví a rizikoví uživatelé drog
- uživatelé v sociálním a zdravotním propadu
- uživatelé drog existující mimo síť služeb
- závislé ženy, které jsou předmětem jakékoliv diskriminace
- abstinující uživatelé drog, kteří se začleňují do běžného občanského života
- neuživatelé drog (rodina a partneři uživatelů, odborná i laická veřejnost)
KAPACITY SLUŽBY
Kontaktní centrum – 20 osob denně
Terénní program – 20 osob denně
ÚHRADA ZA SLUŽBY
Služby poskytujeme zdarma a anonymně.
ZÁKLADNÍ ČINNOSTI
a) Sociálně terapeutické činnosti:
- socioterapeutické činnosti, jejichž poskytování vede k rozvoji nebo udržení osobních a sociálních schopností a dovedností podporujících sociální začleňování osob,
- poskytování informací o rizicích spojených se současným způsobem života a jejich snižování prostřednictvím metod založených na přístupu minimalizace škod
b) Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí:
- pomoc při vyřizování běžných záležitostí,
- pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou a pomoc a podpora při dalších aktivitách podporujících sociální začleňování osob
c) Poskytnutí podmínek pro osobní hygienu:
- zajištění podmínek pro běžné úkony osobní hygieny,
- zajištění podmínek pro celkovou hygienu těla
ZÁKLADNÍ POSKYTOVANÉ SLUŽBY
- Výměnný a jiný harm reduction program (výměna injekčního materiálu, informace o bezpečném sexu, bezpečném užívání drog, o viru HIV a onemocnění AIDS, hepatitidách, zdravotní informace a ošetření, vitaminový program)
- Testování infekčních nemocí (HIV, HCV, HBV, Syfilis)
- Individuální poradenství
- Individuální poradenství pro rodiče a osoby blízké klientům
- Psychoterapie individuální, párová, skupinová
- Telefonické, písemné a internetové poradenství
- Sociální práce
- Asistenční služba
- Informační servis ( zdravotně a sociálně-právní oblast, zprostředkování léčby)
- Kontaktní práce
- Krizová intervence
- Krizová intervence po telefonu a internetu
- Orientační test z moči ( těhotenský, na přítomnost drog)
- Pracovní terapie
- Základní zdravotní ošetření
- Potravinový servis
- Hygienický servis – sprcha, pračka
OSTATNÍ AKTIVITY - besedy, exkurze, přednášky
Odborné konzultace, exkurze a přednášky pro veřejnost, dobrovolníky, studenty, žáky středních škol.
Objednávky besed a exkurzí: noe@trebic.charita.cz
DŮVODY ODMÍTNUTÍ SLUŽBY
- zájemce o sociální službu nespadá do cílové skupiny K-centra (neposkytujeme službu, o kterou osoba žádá)
- zařízení nemá dostatečnou kapacitu k poskytnutí sociální služby, o kterou osoba žádá
- v posledních šesti měsících došlo k vypovězení smlouvy o poskytnutí služby z důvodu porušování povinností vyplývajících ze smlouvy
PRAVIDLA PRO PODÁVÁNÍ STÍŽNOSTÍ
Pravidla pro podávání a vyřizování stížností
Kdo si může stěžovat:
- Každý současný či bývaly klient K-centra Noe
- Zákonný zástupce klienta, opatrovník, podpůrce nebo zmocněnec
- Osoba blízká klientovi, pokud si klient nemůže stěžovat sám s ohledem na svůj zdravotní stav
- Člen domácnosti, který je oprávněný k zastupování klienta podle občanského zákoníku
- Zaměstnanec služby
Pravidla vyřizování stížností:
- veškeré informace o možnosti a způsobu podávání stížnosti dostává zájemce o sociální službu při projednávání podmínek poskytnutí sociální služby a dále kdykoliv se klient obrátí s žádostí o tuto informaci
- stížnosti nejsou považovány za negativní projev, ale za příležitost ke zlepšování služby
- každý klient K–centra Noe nebo jeho zástupce má právo podat stížnost na kvalitu či způsob poskytování služby
- podání stížnosti není pro klienta ohrožující a služba je mu poskytována dále v plném rozsahu
- stížnost lze podat až do 1 roku od události, na kterou stížnost směřuje
- každá stížnost je řešena neodkladně a písemně nejpozději v termínu do 30 dnů od jejího podání (doručení), za doručení odpovědi v termínu zodpovídá koordinátor zařízení
- pokud se nepodaří vyřídit stížnost v časové lhůtě 30 dnů, je o tom klient, pokud je to možné, ústně či písemně informován, spolu s nejbližším termínem vyřízení jeho stížnosti
- klient má právo požádat o pomoc s formulováním a podáním stížnosti pracovníka služby
- klient má právo nahlížet do dokumentace a pořizovat kopie o jeho stížnosti
- stížnost na pracovníka řeší vždy jeho nadřízený - viz. „Hierarchie podávání stížností“
- schránka na „Anonymní stížnosti“ je na konci každého dne vybírána a vyřízené stížnosti jsou umístěny do 30 dnů na nástěnku pod název „Odpovědi na anonymní stížnosti“ vedle schránky. Tato odpověď je zde vyvěšena po dobu 14 dní. V případě ohrožení některých aktérů stížnosti je vyvěšeno pouze oznámení o prošetření
- není-li klient s vyřízením své stížnosti spokojen v rámci zařízení a Oblastní charity Třebíč, je oprávněn obrátit se na další nadřízené orgány či nezávislé instituce s žádostí o prošetření postupu - viz. „Hierarchie podávání stížností“
Oprávněný si může stěžovat:
Ústně:
- Osobně – pracovník, který stížnost přijímá, společně s klientem zapíše záznam do „Formuláře stížností“ (datum, formu, obsah; klientovo a pracovníkovo jméno, že stížnost přijal a zapsal; jméno toho, kdo stížnost vyřídí a v jaké lhůtě a jak klienta o výsledku vyrozumí)
- Telefonicky na číslo 776 158 489 - pracovník, který stížnost přijímá, zapíše záznam do „Formuláře stížností“ spolu s kontaktem na klienta pro odpověď
Písemně:
- dopisem (na adresu Hybešova 10, 674 01 Třebíč), e – mailem (na noe@trebic.charita.cz), zpráva na FB (K-centrum Noe), SMS na tel.č.: 776 158 489
- Přímo na K-centru nebo v terénu – pracovník poskytne klientovi psací potřeby, pokud si klient neví rady, je povinen mu pomoct stížnost sepsat a podat
- anonymní stížnost do schránky na budově nebo do schránky „Anonymní stížnosti“, umístěné na chodbě zařízení spolu s psacími potřebami
Hierarchie podávání stížností
Pracovníci v přímé péči
Bc. Martina Svobodová, Bc. Monika Večeřová, Simona Zezulová, Lucie Plecitá, Pavlína Široká
Koordinátor K-centra Noe
Mgr. Kateřina Dobrá, Hybešova 10, 674 01 Třebíč
e-mail: katerina.dobra@trebic.charita.cz, tel.: 776 158 489
Vedoucí sv. Vincenta s Pauly
Bc. Zdeněk Kosmák, Karlovo nám. 41/30, Třebíč 674 01
e-mail: zdenek.kosmak@trebic.charita.cz, tel.: 731 644 168
Ředitelka Oblastní charity Třebíč
Eva Hanáková, L. Pokorného 15, 674 01 Třebíč
e-mail: eva.hanakova@trebic.charita.cz
Ředitel Diecézní charity Brno
Ing. Pavel Kolmačka, Kpt. Jaroše 1928/9, 602 00 Brno – Černá Pole
e-mail: pavel.kolmacka@brno.charita.cz
Zřizovatel Biskupství brněnské
Otec biskup Mons. Pavel Konzbul
Petrov 269/8, 602 00 Brno; e-mail: konzbul@biskupstvi.cz
MPSV ČR
Na Poříčním právu 1/376
128 00 Praha 2
e-mail: posta@mpsv.cz
__________________________________________________________________________
Další nezávislé instituce
Ombudsman ČR – JUDr. Stanislav Křeček, Údolní 39, 602 00 Brno, e-mail: podatelna@ochrance.cz, tel.: 542 542 777
Český helsinský výbor – Štefánikova 21, 150 00 Praha 5, e-mail: info@helcom.cz, tel.: 257 221 141






