K-centrum Noe

Služba je registrována u MPSV pod č. 7736193
Odkaz na registr MPSV

DŮLEŽITÉ: Od 23. 12. 2025 DO 4. 1. 2026 máme zavřeno. Děkujeme za pochopení. 

K-centrum Noe

Kde nás najdete: 

K-centrum Noe
Hybešova 10
674 01 Třebíč

Tel.: 776 158 489

 
Pracovníci zařízení
Mgr Kateřina Dobrá, tel. 776 158 489
Bc. Martina Svobodová, tel. 733 741 187
Bc. Monika Večeřová, tel. 730 529 712
Simona Zezulová
Lucie Plecitá
Pavlína Široká
 

Provozní doba

Ambulantní forma:                   

PO 12 – 17 hod.
ÚT 12 – 17 hod.
ST 12 – 17 hod.
ČT 12 – 17 hod.
PÁ   8 – 12 hod.

  Terénní forma:

  PO 12 – 17 hod.
  ÚT  12 – 17 hod.
  ST  12 – 17 hod.
  ČT  12 – 20 hod.
  PÁ    8 – 17 hod.

 

POSLÁNÍ

Posláním K-centra Noe v Třebíči je omezit sociální a zdravotní dopad rizikového užívání drog u osob užívajících drogy, jejich partnerů a rodin i další veřejnosti na okrese Třebíč, formou profesionálních služeb vycházejících z individuálních potřeb uživatelů služeb a přitom zachovávajících základní lidská práva a lidskou důstojnost.

ZÁSADY POSKYTOVANÉ SOCIÁLNÍ SLUŽBY

  • Dostupnost (bezprostřední kontakt, který není založen na principu objednávání)
  • Bezplatnost 
  • Anonymita (nevztahuje se na zákonem dané výjimky)
  • Respekt a podpora základních práv klienta K-centra Noe, jeho svobody, důstojnosti, sebevědomí, autonomie a duševního zdraví
  • Individuální přístup ke klientovi K-centra Noe
  • Program vychází z individuálních potřeb klienta K-centra Noe
  • Dobrovolnost a vlastní iniciativa klienta ke změně

CÍLE SLUŽBY

  • snižování poptávky po drogách
  • aktivně vyhledávat drogou ohrožené lidi v jejich vlastním prostředí
  • vytvořit vzájemnou důvěru mezi klientem a pracovníkem a odstraňovat překážky, které uživatelům drog brání vyhledat odbornou pomoc při řešení sociálních a zdravotních problémů
  • minimalizace zdravotních a sociálních rizik (harm reduction)
  • změna vztahově postojových a seberegulačních vlastností osobností klientů a tím změna postoje k užívání drog
  • iniciovat pozitivní změny směřující k abstinenci
  • poskytovat referenci na další navazující péči

CÍLOVÁ SKUPINA

Primární cílová skupina

  • mládež ohrožená drogami
  • experimentátoři
  • mladiství uživatelé drog
  • uživatelé drog na taneční scéně
  • rekreační uživatelé drog
  • problémoví a rizikoví uživatelé drog
  • uživatelé v sociálním a zdravotním propadu
  • uživatelé drog existující mimo síť služeb
  • závislé ženy, které jsou předmětem jakékoliv diskriminace
  • abstinující uživatelé drog, kteří se začleňují do běžného občanského života
  • neuživatelé drog (rodina a partneři uživatelů, odborná i laická veřejnost)

KAPACITY SLUŽBY

Kontaktní centrum – 20 osob denně
Terénní program    – 20 osob denně

ÚHRADA ZA SLUŽBY

Služby poskytujeme zdarma a anonymně.

ZÁKLADNÍ ČINNOSTI

a)    Sociálně terapeutické činnosti:

  • socioterapeutické činnosti, jejichž poskytování vede k rozvoji nebo udržení osobních a sociálních schopností a dovedností podporujících sociální začleňování osob,
  • poskytování informací o rizicích spojených se současným způsobem života a jejich snižování prostřednictvím metod založených na přístupu minimalizace škod

b)    Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí:  

  • pomoc při vyřizování běžných záležitostí,
  • pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou a pomoc a podpora při dalších aktivitách podporujících sociální začleňování osob

c)    Poskytnutí podmínek pro osobní hygienu:

  • zajištění podmínek pro běžné úkony osobní hygieny,
  • zajištění podmínek pro celkovou hygienu těla

ZÁKLADNÍ POSKYTOVANÉ SLUŽBY

  • Výměnný a jiný harm reduction program (výměna injekčního materiálu, informace o bezpečném sexu, bezpečném užívání drog, o viru HIV a onemocnění AIDS, hepatitidách, zdravotní informace a ošetření, vitaminový program)
  • Testování infekčních nemocí (HIV, HCV, HBV, Syfilis) 
  • Individuální poradenství
  • Individuální poradenství pro rodiče a osoby blízké klientům
  • Psychoterapie individuální, párová, skupinová
  • Telefonické, písemné a internetové poradenství
  • Sociální práce
  • Asistenční služba
  • Informační servis ( zdravotně a sociálně-právní oblast, zprostředkování léčby)
  • Kontaktní práce
  • Krizová intervence
  • Krizová intervence po telefonu a internetu
  • Orientační test z moči ( těhotenský, na přítomnost drog)
  • Pracovní terapie
  • Základní zdravotní ošetření
  • Potravinový servis
  • Hygienický servis – sprcha, pračka

OSTATNÍ AKTIVITY - besedy, exkurze, přednášky

Odborné konzultace, exkurze a přednášky pro veřejnost, dobrovolníky, studenty, žáky středních škol.
Objednávky besed a exkurzí: noe@trebic.charita.cz

DŮVODY ODMÍTNUTÍ SLUŽBY

  • zájemce o sociální službu nespadá do cílové skupiny K-centra (neposkytujeme službu, o kterou osoba žádá)
  • zařízení nemá dostatečnou kapacitu k poskytnutí sociální služby, o kterou osoba žádá
  • v posledních šesti měsících došlo k vypovězení smlouvy o poskytnutí služby z důvodu porušování povinností vyplývajících ze smlouvy

PRAVIDLA PRO PODÁVÁNÍ STÍŽNOSTÍ

Pravidla pro podávání a vyřizování stížností

Kdo si může stěžovat:

  • Každý současný či bývaly klient K-centra Noe
  • Zákonný zástupce klienta, opatrovník, podpůrce nebo zmocněnec
  • Osoba blízká klientovi, pokud si klient nemůže stěžovat sám s ohledem na svůj zdravotní stav
  • Člen domácnosti, který je oprávněný k zastupování klienta podle občanského zákoníku
  • Zaměstnanec služby

Pravidla vyřizování stížností:

  • veškeré informace o možnosti a způsobu podávání stížnosti dostává zájemce o sociální službu při projednávání podmínek poskytnutí sociální služby a dále kdykoliv se klient obrátí s žádostí o tuto informaci
  • stížnosti nejsou považovány za negativní projev, ale za příležitost ke zlepšování služby
  • každý klient K–centra Noe nebo jeho zástupce má právo podat stížnost na kvalitu či způsob poskytování služby
  • podání stížnosti není pro klienta ohrožující a služba je mu poskytována dále v plném rozsahu
  • stížnost lze podat až do 1 roku od události, na kterou stížnost směřuje
  • každá stížnost je řešena neodkladně a písemně nejpozději v termínu do 30 dnů od jejího podání (doručení), za doručení odpovědi v termínu zodpovídá koordinátor zařízení
  • pokud se nepodaří vyřídit stížnost v časové lhůtě 30 dnů, je o tom klient, pokud je to možné, ústně či písemně informován, spolu s nejbližším termínem vyřízení jeho stížnosti
  • klient má právo požádat o pomoc s formulováním a podáním stížnosti pracovníka služby
  • klient má právo nahlížet do dokumentace a pořizovat kopie o jeho stížnosti
  • stížnost na pracovníka řeší vždy jeho nadřízený - viz. „Hierarchie podávání stížností“
  • schránka na „Anonymní stížnosti“ je na konci každého dne vybírána a vyřízené stížnosti jsou umístěny do 30 dnů na nástěnku pod název „Odpovědi na anonymní stížnosti“ vedle schránky. Tato odpověď je zde vyvěšena po dobu 14 dní. V případě ohrožení některých aktérů stížnosti je vyvěšeno pouze oznámení o prošetření
  • není-li klient s vyřízením své stížnosti spokojen v rámci zařízení a Oblastní charity Třebíč, je oprávněn obrátit se na další nadřízené orgány či nezávislé instituce s žádostí o prošetření postupu - viz. „Hierarchie podávání stížností“

 Oprávněný si může stěžovat:

Ústně:

  • Osobně – pracovník, který stížnost přijímá, společně s klientem zapíše záznam do „Formuláře stížností“ (datum, formu, obsah; klientovo a pracovníkovo jméno, že stížnost přijal a zapsal; jméno toho, kdo stížnost vyřídí a v jaké lhůtě a jak klienta o výsledku vyrozumí)
  • Telefonicky na číslo 776 158 489 - pracovník, který stížnost přijímá, zapíše záznam do „Formuláře stížností“ spolu s kontaktem na klienta pro odpověď

Písemně:

  • dopisem (na adresu Hybešova 10, 674 01 Třebíč), emailem (na noe@trebic.charita.cz), zpráva na FB (K-centrum Noe), SMS na tel.č.: 776 158 489
  • Přímo na K-centru nebo v terénu – pracovník poskytne klientovi psací potřeby, pokud si klient neví rady, je povinen mu pomoct stížnost sepsat a podat
  • anonymní stížnost do schránky na budově nebo do schránky „Anonymní stížnosti“, umístěné na chodbě zařízení spolu s psacími potřebami

Hierarchie podávání stížností

Pracovníci v přímé péči

Bc. Martina Svobodová, Bc. Monika Večeřová, Simona Zezulová, Lucie Plecitá, Pavlína Široká

Koordinátor K-centra Noe

Mgr. Kateřina Dobrá, Hybešova 10, 674 01 Třebíč

e-mail: katerina.dobra@trebic.charita.cz, tel.: 776 158 489

Vedoucí sv. Vincenta s Pauly

Bc. Zdeněk Kosmák, Karlovo nám. 41/30, Třebíč 674 01

e-mail: zdenek.kosmak@trebic.charita.cz, tel.: 731 644 168

 Ředitelka Oblastní charity Třebíč

Eva Hanáková, L. Pokorného 15, 674 01 Třebíč

e-mail: eva.hanakova@trebic.charita.cz

Ředitel Diecézní charity Brno

Ing. Pavel Kolmačka, Kpt. Jaroše 1928/9, 602 00 Brno – Černá Pole

e-mail: pavel.kolmacka@brno.charita.cz

Zřizovatel Biskupství brněnské

Otec biskup Mons. Pavel Konzbul

Petrov 269/8, 602 00 Brno; e-mail: konzbul@biskupstvi.cz

MPSV ČR

Na Poříčním právu 1/376

128 00 Praha 2

e-mail: posta@mpsv.cz

__________________________________________________________________________

Další nezávislé instituce

Ombudsman ČR – JUDr. Stanislav Křeček, Údolní 39, 602 00 Brno, e-mail: podatelna@ochrance.cz, tel.: 542 542 777

Český helsinský výbor – Štefánikova 21, 150 00 Praha 5, e-mail: info@helcom.cz, tel.: 257 221 141

PODPORUJÍ NÁS - NAŠI DONÁTOŘI

Děkujeme:

PODPORIL_KV_RGB_zakladni

uv-logo-verze-uradvlady-aktualni (1)

Dotační řízení Úřadu vlády ČR
v rámci programu „Protidrogová politika“
 

 

Město Moravský Krumlov

Město Moravský Krumlov

Ivančice logo

JAROMĚŘICE n.R. znak města

Projekt se uskutečnil
za podpory města
Jaroměřice nad Rokytnou.

 

Velké Mezirici-projekt se uskutecnil s podporou..