Osobní asistence Třebíč

Kde nás najdete

Adresa

Demlova 890, Třebíč - Horka-Domky 67401

Provozní doba

Osobní asistence je uživatelům poskytována 7 dní v týdnu, včetně svátků, v kteroukoliv denní dobu (od 22:00 do 6:00 hodin pouze krátkodobě). Rozsah služeb si zvolí uživatel sám dle aktuální potřeby a možností poskytovatele.

Informace Vám podáme:                     

PO – PÁ        7:00 – 15:30 hod.
- v kanceláři osobní asistence na ul. Demlova 890, Třebíč - Horka-Domky
- na telefonním čísle:  604 707 395,  775 613 621     

E-mail: osasistence@trebic.charita.cz

Oblast působnosti

okres Třebíč

Pro koho je služba určena

Senioři

Senioři

Senioři

Lidé se zdravotním postižením

Lidé se zdravotním postižením

Lidé se zdravotním postižením

Rodina, děti, mládež

Rodina, děti, mládež

Rodina, děti, mládež

Kontaktní údaje

Osobní asistence Třebíč

Typ služby
Osobní asistence

Poskytovatel
Oblastní charita Třebíč

Kraj
Vysočina

Úhrada
povinná

Způsob poskytování
terénní

Vedoucí služby
Mgr. Helena Pavelková

Registrační číslo služby
5595277

Poslání a cíle

Osobní asistence je určena dětem, dospělým i seniorům, kteří potřebují pomoc druhého. Je poskytována osobám od 3 let věku, horní věková hranice není omezena.
Snahou je společně s osobním asistentem překonávat překážky způsobené věkem, zdravotním, mentálním nebo duševním omezením. Služba by měla takovému člověku umožnit zvládat všechny činnosti, které by za běžných okolností vykonával sám ve svém domácím prostředí, při vzdělávání a výkonu povolání nebo kulturních aktivitách. Nezbytnou podmínkou je úcta k důstojnosti člověka, životnímu stylu a k naplnění jeho smyslu života.

Služba osobní asistence je poskytována individuálně v místě pobytu uživatele.  

Zásady

  • poskytovat službu podle konkrétních potřeb jedince – uživateli jsou nabízeny služby podle jeho potřeb, nejsou mu vnucovány služby, které využívat nechce.
  • podporovat uživatele v soběstačnosti - pracovníci vytváří podmínky pro to, aby uživatel mohl sám dělat činnosti, které zvládne.
  • shromažďovat pouze nezbytně nutné informace – pracovníci shromažďují o uživateli pouze ty informace, které jsou potřebné pro poskytování služby.
  • respektovat lidskou důstojnost uživatelů služby – pracovníci přistupují ke každému uživateli služby s úctou a trpělivostí s ohledem na jeho zdravotní stav, věk, tempo a schopnosti.
  • podporovat a rozvíjet přirozené vazby – pracovníci podporují uživatele v aktivitách, které vedou k zachování a rozvíjení vztahů s vrstevníky, sousedy, přáteli, rodinou, širokou veřejností.

Cílové skupiny

senioři, osoby se zdravotním postižením, osoby s tělesným postižením, osoby s mentálním postižením, osoby s kombinovaným postižením, osoby s jiným zdravotním postižením, osoby s chronickým onemocněním, osoby s chronickým duševním onemocněním

Činnosti

pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu, pomoc při osobní hygieně, pomoc při zajištění stravy, pomoc při zajištění chodu domácnosti, výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti, zprostředkování kontaktu se společenským prostředím, pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí

Fakultativní služby

Osobní asistence rozšířila své aktivity o fakultativní činnost, a to o dopravu služebním automobilem. Asistent zaveze klienta na poštu, k lékaři, na nákup, ze školy či družiny, ale i na sportovní, kulturní či společenské akce.

Další informace

Základní činnosti dle vyhlášky č.505/2006Sb., zákona č.108/2006Sb., o sociálních službách se zajišťují v rozsahu těchto úkonů:

          • a) Pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu:
                    • 1. pomoc a podpora při podávání jídla a pití
                    • 2. pomoc při oblékání a svlékání včetně speciálních pomůcek
                    • 3. pomoc při prostorové orientaci, samostatném pohybu ve vnitřním i vnějším prostoru
                    • 4. pomoc při přesunu na lůžko nebo vozík

          • b) Pomoc při osobní hygieně:
                  • 1. pomoc při úkonech osobní hygieny
                  • 2. pomoc při použití WC

          • c) Pomoc při zajištění stravy:  
                  •  pomoc při přípravě jídla a pití

          • d) Pomoc při zajištění chodu domácnosti:
                  • 1. pomoc s úklidem a údržbou domácnosti a osobních věcí
                  • 2. nákupy a běžné pochůzky

          • e) Výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti:
                • 1. pomoc a podpora rodině v péči o dítě
                • 2. pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou a pomoc a  podpora při dalších aktivitách podporujících sociální začleňování osob
                • 3. pomoc s nácvikem a upevňováním motorických, psychických a sociálních schopností a dovedností

          • f) Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím:
            doprovázení do školy, školského zařízení, zaměstnání, k lékaři, na zájmové a volnočasové aktivity, na orgány veřejné moci a instituce poskytující veřejné služby a doprovázení zpět

          • g) Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí:
                • 1. pomoc při komunikaci vedoucí k uplatňování práv a oprávněných zájmů
                • 2. pomoc při vyřizování běžných záležitostí
          • h) Pomoc při zajištění bezpečí a možnosti setrvání v přirozeném sociálním prostředí
            1. dohled, aby osoba závislá na pomoci nezpůsobila ohrožení sobě ani svému okolí.