25. výročí DCHB

Pozvánky, články            Foto         Informace pro zájemce o praxi/stáž    Podněty a stížnosti    Podporují nás

 

BARÁK nízkoprahový klub

 

 

MÍSTO POSKYTOVÁNÍ SLUŽBY 

BARÁK nízkoprahový klub, Mládežnická 229, 674 01 Třebíč

 

DRUH POSKYTOVANÉ SLUŽBY

Nízkoprahové zařízení pro děti a mládež

 

POSLÁNÍ

Prostřednictvím sociální služby "BARÁK nízkoprahový klub" bezplatně podporujeme děti a mladé lidi ve věku 11 - 26 let, kteří se pohybují v Třebíči.

Tuto službu poskytujeme těm z nich, kteří:

  • si aktuálně neví rady s řešením své obtížné situace anebo u nich takováto situace může nastat,
  • tráví svůj čas způsobem, který je vede do konfliktu se společností.

Společně s nimi vytváříme bezpečný prostor, ve kterém se mohou realizovat, sdílet své starosti a najít odbornou pomoc, přičemž usilujeme o maximální zapojení mladého člověka do řešení jeho stávající obtížné situace.

 

OKRUH OSOB

Cílovou skupinou jsou děti a mládež ve věku 11 - 26 let, které se pohybují v Třebíči. Tito mladí lidé se setkávají s obtížnými situacemi anebo u nich může taková situace nastat, a to zejména v těchto oblastech:

  • rodina
  • škola
  • vrstevníci/partnerské vztahy
  • volný čas
  • návykové látky/chování
  • konfliktní chování
  • práce/finance
  • zdraví
  • sociální zdatnost
  • osobností zralost

 

OSOBY, SE KTERÝMI NEMŮŽEME UZAVŘÍT SMLOUVU O POSKYTOVÁNÍ SLUŽBY

Služba "BARÁK nízkoprahový klub" není určena osobám s postižením (smyslovým, tělesným, duševním, mentálním, kombinovaným), které neumožňuje běžnou komunikaci a běžný přístup a dále nitrožilním uživatelům drog. S těmito osobami nelze uzavřít smlouvu o poskytování sociální služby.

Pro posouzení, zda zájemce o službu spadá do cílové skupiny, používáme následující jednoduché indikátory:

      • zájemce o službu chápe, co je po něm požadováno,
      • zájemce o službu chápe základní principy služby,
      • zájemce o službu se dokáže samostatně pohybovat v prostoru zařízení,
      • zájemce komunikuje srozumitelnou češtinou,
      • v rámci sociálního šetření nebylo zjištěno, že zájemce je nitrožilním uživatelem drog.

 

CÍLE 

Cíl pro komunitu

  • Být partnerem pro místní komunitu v oblastech, jež se týkají problematiky působnosti služby a tím chránit společnost před vznikem a šířením nežádoucích společenských jevů.

Cíle zaměřené ke klientům

      • Klient zvládá a je schopen samostatně řešit obtížné situace v rodině.
      • Klient zvládá přípravu na povolání, dokáže se uplatnit na trhu práce.
      • Klient má informace o rizikovém chování, kterým může ohrozit sebe nebo své okolí. 
      • Klient dokáže nést zodpovědnost za svá rozhodnutí a svoje činy.
      • Klient zvládá řešit obtížné situace samostatně a konstruktivně, umí formulovat své názory a respektovat druhé.
      • Klient navazuje a rozvíjí vztahy s vrstevníky.
      • Klient tráví svůj čas smysluplně a bezpečně.

 

PRINCIPY

    • Anonymita - všechna dokumentace s osobními údaji klienta je vedena s jeho souhlasem a je informován o možnostech nahlížení do dokumentace. Výše zmíněné osobní údaje klienta jsou jen ty, které zařízení nezbytně potřebuje pro poskytování služeb.  
    • Dostupnost - charakter, umístění a provozní doba služby odpovídá potřebám klienta.
    • Bezplatnost - nabízené služby jsou poskytovány bezplatně.  
    • Dobrovolnost - pro užívání služby není podmínkou členství ani jiná forma registrace. Pravidelná docházka do zařízení není podmínkou užívání služby. Klienti mohou přicházet a odcházet v rámci otvírací doby zařízení podle svého uvážení. Klient není povinen zapojit se do připravených činností.
    • Rovnost - služby jsou všem klientům poskytovány stejně bez ohledu na původ, náboženské vyznání, politickou orientaci, sociální postavení, rasu, sexuální orientaci či pohlaví.

 

NABÍZENÉ SLUŽBY A AKTIVITY      

  • Základní sociální poradenství,
  • bezpečný prostor a zázemí,
  • pomoc a podporu při zvládání obtížných situací (ve škole, v rodině, s prací, se šikanou, s drogami, v partnerských vztazích...),
  • informační servis,
  • pomoc při jednání s institucemi,
  • pomoc v krizi, 
  • práce se skupinou s užitím prvků zážitkové pedagogiky,
  • výjezdní akce,
  • programy specifické primární prevence,
  • využití volného času – sportovní vyžití, výtvarná dílna, hudební zkušebna, filmová odpoledne, stolní a deskové hry a další. 

 

PROVOZNÍ DOBA

Provoz klubu:

  • pondělí: 15:00 - 19:00
  • úterý:      15:00 - 19:00
  • středa:   15:00 - 19:00
  • čtvrtek:   15:00 - 19:00

Individuální poradenství

(pokud o něj uživatelé mají zájem mimo otevírací dobu klubu)

  • Po - čt 13:00 - 15:00

 

 

OKAMŽITÁ KAPACITA

20 klientů

 

PERSONÁLNÍ OBSAZENÍ/ KONTAKTY

i-kjEKA7a.mMHYZ14gnjEKF6jWmKD.agc7P~QkR: koordinátorka služby, sociální pracovnice,  mobil: 608 609 466.

GnMk4Z4UHCBmY~l6jWmKD: pracovnice v sociálních službách, mobil 731 604 569.

i-kjEKAdVvbjcLh7VV~2-~d6jWmKDYsWV1Qu5f4uK7N_QMs6JTQsuW: sociální pracovnice. mobil.: 731 646 993.

Bc. Lucie Balounová - pracovnice v sociálních službách

Denisa Tržilová - pracovnice v sociálních službách

PhDr. Soňa Cpinová: supervizorka

 

Zřizovací listina